Fika och trotsiga treåringar

Idag jobbar jag kvällen så i förmiddags fick vi trevligt fikabesök av Emmerly och hennes två små klätterapor Ellie och Isak. Ellie är jämngammal med Jonathan och Isak är jämngammal med Hanna. Jonathan och Ellie busade på bra och hittade på en del hyss. Båda är inne i en lite trotsig period, antagligen det omtalade treårstrotset. Vad jag än säger så säger Jonathan tvärtemot eller gör tvärtemot. Säger man till honom att han inte får röra pappas verktygslåda så får man till svar att han visst får röra den och så håller det på dagarna i ända.

På det viset är det skönt att träffa andra föräldrar med barn i ungefär samma ålder för man inser att det ens egna barn går igenom och utsätter sina stackars föräldrar för är helt normalt.

Vi bjöd på lchf-anpassad hallon- och blåbärspaj med hemgjord vaniljglass och vaniljsås och det smakade ju inte äckligt ;). Glassen gjorde jag på enbart grädde och oj vilken len glass det blev. I fortsättningen struntar jag nog i mjölken som är i recepten och gör på enbart grädde.


Nu är det snart dags att släppa ut hundarna en sväng i trädgården och sen ska jag åka och lämna barnen på dagis och sedan åka och jobba. Flemming hämtar dem sedan kl 17.30.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja men Linda du behöver bara lyssna in mot vår tomt så hör du en snart fyra årig trotsig tjej! ;-) Man vet att man lever! :-)



Ses imorgon!



Chri

2009-07-22 @ 22:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback