Äntligen helg

Det var tungt att stiga upp idag och gå till jobbet. På sätt och vis känns det bra när även den ordinarie personalen där många har jobbat med detta i flera år också säger att de är trötta när de kommer hem från jobbet för det tyder ju på att jag trots allt är ganska normal ;) Det är som jag har skrivit ett  psykiskt tröttande jobb även om det är väldigt roligt samtidigt. Man blev ju inte piggare heller av tanken på att det väntade en arbetsdag på 9 timmar efter gårdagen som var på 10 timmar. Men nu är det helg och jag är ledig i två dagar vilket jag ser fram emot. Dessutom får vi ju trevligt besök av Anna och Maja imorgon och på kvällen är det födelsedagsfirande hos mina föräldrar eftersom min kära mor fyllde år igår.

Igår fick jag boken till datakursen som jag måste läsa nu under hösten och det kändes till stora delar som ett skämt. Till exempel ska jag få lära mig att skicka e-post - det tror jag nog att jag kan vid det här laget. Vidare ska jag få lära mig ordbehandling i word - jag har varit redaktör för Papillon-Ringens medlemstidning i 2 år och den tidningen skapade jag helt i word. Det jag inte är så hemma på är Excel och Access. Jag läste den här kursen på komvux för 10 år sedan men den har ju tyvärr bytt kurskod sen dess så studievägledaren tyckte att det var lika bra att jag läste den igen. Jag fick högsta betyg då så det vore ju lite snopet om jag inte lyckas med det nu. För övrigt har jag inte ens en så gammal version av Office-paketet på min dator som boken är skriven för...jaja  det blir nog bra.

Ikväll när jag kom hem från jobbet vid 18.15 så  sov båda barnen som stockar så dem har jag bara träffat ett par timmar på morgonen idag. Men det är lite trevligt när man faktiskt får längta lite efter dem också. Jag hoppas dock att de kan tänka sig att sova åtminstone till kl 6 imorgon bitti.

Syskonen Krogh imorse.

Kommentarer
Postat av: Chri

Ha ha, ja det blir en tuff höst va? ;-)



Har varit barnfria några dagar nu (ja blev mer än väntar pga vissa saker, se min blogg). Jag har hunnit sortara ut urvuxna barnkläder. Vill du ha en påse?



Ha det bra! :-)

2009-08-01 @ 22:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback