Working 9 to 5

Jonathan har de senaste dagarna varit med Flemming nere i verkstan och städat. Det tycker han är så roligt och han har faktiskt varit till lite hjälp också och inte bara stjälp. I förmiddags gick jag ner med lite fika till mina hårt arbetande grabbar.


Både Flemming och känner att Jonathan har utvecklats väldigt mycket nu här under julledigheten. Han har till exempel inte bajsat i blöjan en enda gång på tre dagar nu utan säger till att han behöver gå på pottan. Det lär väl bli bakslag där men det är ändå på rätt håll. Han pratar 4-5 ordsmeningar nu och har minne som en häst och förstår allt mer.

Hanna då, ja hon är fortsatt stökig om kvällarna. Natten till idag fick Flemming ligga och stryka henne över ryggen hela tiden annars vaknade hon och började gråta. Det känns som att lilla fröken börjar testa oss mer och mer nu. Hon verkar nu tycka att det är roligt att ligga på golvet och plocka med saker. Även om hon inte kan krypa än så är det ingen större idé att lägga henne på en filt längre för hon ligger inte kvar. Hon övar på att lära sig krypa ganska flitigt.


Imorgon är det slut på ledigheten för Flemmings del. Då bär det av till Düsseldorf igen. Jag skulle ljuga om jag sa att jag ser fram emot att natta båda barnen själv när Hanna är sä stökig men det får väl gå det med.
På onsdag ska Jonathan till tandläkaren för första gången. Det ska ju bli intressant att se hur det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback