Typiskt

Igår när jag och barnen satte oss i bilen för att möta upp Flemming och veckohandla så hade det snöat lite till och efter att maten var inhandlad bestämde sig Flemming och jag för att Jonathan skulle få en ny pulka för pengarna som han fick av gammelmormor i försenad födelsedagspresent. Men när vi kom ut från affären var det +2 grader och duggregn och imorse hade i stort sett all snön smält bort. Typiskt! Vi får hoppas att det kommer lite mer innan våren så att han får chansen att prova sin pulka eller som Jonathan säger plunka. Visst är det trevligt med snö, bra mycket trevligare än regn och slask och man kommer ju ihåg från sin barndom hur kul man hade i snön. Men då var det bättre vintrar än vad vi har haft de senaste åren. Men när skottningen är lika dålig som den var den här omgången av snö då är det inte roligt att gå ut med syskonvagnen. Vagnen med barnen i vägen någonstans mellan 40-50kg så det är lite att putta genom snömodden. Är det bara skottat så är det inga större problem.

Imorse när jag vaknade av Hannas klagolåt var jag fullständigt övertygad om att det var mitt i natten men när jag tittade på klockan visade den 04.22. Jo det är ju nästan mitt i natten men det innebar ju ändå att hon hade sovit hela natten utan ett pip för tredje natten i rad. Inte heller hade vi hört ett knyst från Jonathan på hela natten. Så det blir spännande att se hur den här natten blir. Det är ju nästan ett haleluja moment för oss som inte har har sovit en hel natt på i stort sett två år.

Kommentarer
Postat av: Fina Matildas mamma

Att putta 40-50 kilo i snömodd är ju jättebra styrketräning!



Har du någon särskild inställning på din blogg? Jag kan inte få upp senaste inlägget på min blogg, som jag kan med alla andras. De uppdateras automatiskt och hamnar överst i min lista.

Postat av: Fina Matildas mamma

Det är ju möjligt, det framgick inte varför. Vill du inte ha den sökbar?

2009-01-11 @ 15:17:59
URL: http://finamatilda.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback