Tandläkarbesök

Idag var det alltså dags för Jonathan livs första tandläkarbesök. Det gick jättebra. Han var lite avvaktande när han satt i mitt knä och tandläkaren ville titta på hans tänder men han gapade snällt i alla fall. Allt såg jättebra ut förutom att han just nu har ett litet underbett. Kan man få annat när man sticker ut underkäken när man blir sur ;-) I vilket fall som så kommer det att kollas upp och eventuellt blir det till att visa upp det för tandregleringen men det ligger ett bra tag in i framtiden. Nästa besök blir om ett år igen. Jonathan gick stolt därifrån med ett klistermärke och en tandborste och sa att tandläkaren inte farligt.

Döm av min förvåning när jag väcktes i morse vid 04.30 av Hanna och insåg att jag inte hade hört ett pip från något av barnen på hela natten. Det är inte ofta det händer. I förrgår kväll var Hanna väldigt svårövertalad om att hon visst skulle sova i sin säng själv. Igår lade jag ner henne och hon somnade direkt. Hon vaknade visserligen efter en liten stund men jag fick henne till att somna om ganska snabbt igen. Sen sov hon som sagt hela natten. När hon vaknade fick hon en flaska ersättning och sedan somnade hon om ett par timmar till, medan Jonathan vaknade vid 05.30.

Annars har dagen mest präglats av att Jonathan och jag har varit på kollisionskurs. Han har varit och pillat på allting och lyssnar inte när man pratar med honom och jag har väl varit lite tjurig och grinig.

Flemming ringde precis och talade om att de hade landat på Kastrup så nu skulle han sätta sig i bilen och köra hem och beräknas vara hemma vid midnatt. Tyvärr kom han med det muntra beskedet att han ska tillbaka till Düsseldorf på tisdag för att sedan fortsätta till ett möte i Danmark så han kommer inte hem igen förrän sent på torsdag. Jag tycker inte att det är så värst roligt när han är borta över natt. Jag får väl försöka våldgästa någon så att dagarna går i alla fall.
Nu blir det nog sängen och lyssna på en bok.

Kommentarer
Postat av: Fia

Vad skönt att det gick så bra hos Tandläkaren! Usch jag är fortfarande livrädd för tandläkaren och får ångest bara jag tänker tanken på att gå dit haha. Moget va ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback