Sin mors son

Flemming har varit och jagat idag så vi andra tre har fått roa oss bäst vi kunde. Jonathan har hjälpt sin syster med drickan. Det gick väl si så där. Hanna uppskattar inte riktigt att få nappflaskan intryckt i munnen.


Till fika i eftermiddag lyxade vi till det med hallon och björnbär med vispad grädde. När jag kör igång elvispen då kommer Jonathan springandes och vill slicka visparna. Hmm jag undrar vem som har lärt honom det? Det kan ju inte vara jag som gärna sparar lite smet i bunken när jag bakar eller hur ;-)


Hanna fick också smaka och tyckte att det var smaskens. Fast hon gillar ju det mesta i fruktpuréväg. Det går ju alltid ner mycket lättare än maten. Om det nu inte är spagetti och köttfärssås förstås för det gillar hon verkligen.



På den här bilden ser man både alla hennes två tänder och att hon faktiskt har börjat odla lite frisyr nu.

Igår var vi på föräldraträff med föräldragruppen från när Jonathan föddes. Det var trevligt sällskap och god mat som vanligt. Det är så roligt att se barnen tillsammas och se hur olika de och samtidigt så lika. De är alla individer en utvecklas ju till viss del likadant. Några om inte alla vill skala clementinerna själv nu och skulle kunna äta hur många som helst till exempel. Något som Jonathan har gjort mycket idag som har fått både mig och Flemming att skratta är att låtsas prata i telefon. Det spelar ingen roll om det är en telefon eller fjärrkontroll han ringer lika glatt i alla fall och pratar värsta rappakaljan eller är det kanske jysk ;-) Det är inte många ord man förstår då men ett av samtalen handlade om en bil som stod på gatan och var trasig och som sedan hade lagats och i nästa andetag så handlade samtalet om ketchup. Och han avslutar de flesta samtalen med puss hej. Hmm kan det vara för att Flemming och jag säger så till varandra :-)
Låtsaslekarna börjar i alla fall komma och det händer nu att han ska servera mat och liknande och råkar man gå in på hans rum så kommer han sättandes och undrar om vi ska leka med tågbanan. Själv leker han inte så mycket med den utan helst ska någon av oss vara med.

Imorgon är det dags för Jonathan att börja hos dagmamman igen så nu drar aktiviterna så smått igång igen. Inte för att vi har så många vi brukar gå på bland annat på grund av hans idiotiska dagistider. Men jag tror att Jonathan kommer att tycka att det är kul att komma tillbaka till kompisarna igen.

Kommentarer
Postat av: Fina Matildas mamma

Du har fått en kram i min blogg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback