Kulinarisk höjdare

Nu har lugnet lagt sig över det Kroghska hushållet. Barnen sover, djuren är utfodrade, köket röjt och en maskin tvätt rullar för fullt. Jag har överlevt ytterligare en dag med förståndet i relativt gott behåll men jag är evigt tacksam för att jag inte är ensamstående med barnen. Middagen ikväll blev en historia för sig. Det skulle ha varit köttfärsspett, men i avsaknad av grillspett så tänkte jag att jag rullar köttbullar istället. Jag trodde i min enfald att man knappast kan misslyckas med köttbullar men se det kan man om man tinar färsen i micron och tinar den lite förl änge så att delar av färsen redan är som stekt och klar. Jaja det blev köttfärsröra och smaken var det inget fel på så Jonathan åt upp allt ihop.

Det blev inget öppna förskolan för vår del idag. Jag vaknade nämligen klockan 04.22 av att en viss liten Krogh stod bredvid min säng och viskade pappa åka flygplan, pappa åka flygplan. Så jag ansåg att barnen nog hade större nytta av en middagslur idag för lillasyster vaknade ungefär en halvtimme efter storebror.
Nu ska jag roa mig med att skriva veckans shoppinglista för jag tänkte att Hanna och jag skulle roa oss med att handla mat när Jonathan är hos dagmamman imorgon.




Jonathan och Hanna i samma ålder.

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja det syns ju att dom är syskon iaf! =) Jösses vad lika...

Postat av: Anonym

Roligt att se bilder på den när de är lika gamla. Tycker att de både är lika och olika! Jonathan är sig lik, fast liten och jag blev förvånad hur lik han är sig fast ändå vuxit till sig. Man har ju svårt att gissa hur de kommer förändras med åldern. Men spännande är det!



Kram

2009-01-15 @ 22:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback