Kattjävlar och delat sovrum

Klockan 07.49 imorse rullade cirkus Krogh nerför gatan. Jag kastade några avundsjuka blickar mot grannens fönster. De har två barn de också men där var det släckt och persiennerna nerdragna. Det är bara våra barn som vaknar kl 5. Även i de andra husen på gatan var det mörkt liksom i majoriteten av husen som vi gick förbi i samhället. Men visst har det sin tjusning att promenera så tidigt en lördagsmorgon. Det är lugnt och tyst och idag var det även näst intill vindstilla. Ute vid E22:an kom det några enstaka bilar. På vardagarna brukar det vid samma tid komma lastbil efter lastbil och ett antal bussar och bilar.

Flemming har varit inne en sväng och jobbat idag trots att han nu ligger däckad i soffan med förkylning och feber. Men han har så mycket att göra nu att han hade fått slita häcken av sig annars på måndag.
Vi har haft mina föräldrar här på fika idag och jag gjorde en chokladkaka med banan och apelsin men den var såå smaklös. Fast med lite mixade hallon på så slank den ner.

Igår flyttade jag på prov in Jonathans säng i Hannas rum. Tanken är  att de ska dela sovrum och sedan ha Jonathans rum som lekrum. Första natten gick i alla fall bra. Hanna som har sovit så bra och inte sagt ett pip på nätterna vaknade några gånger och ville ha sin napp men Jonathan sov lugnt vidare. Så det ska bli spännande att se hur det blir inatt.
Fungerar det så tror jag att det kan bli bra. De är ju så nära i ålder att de antagligen kommer att slåss om lekakerna, ja det gör väl de flesta syskon, och med tanke på att Hannas rum ligger lite avsides i huset så tror jag inte att hon skulle leka därinne ändå. Så då kan de ju lika gärna dela lekrum och sovrum ett tag. Det kommer absolut att underlätta för mig när jag är själv hemma med dem och ska natta dem.

Idag har jag förresten svurit ve och förbannelse över en katt som springer här och skiter i Jonathans sandlåda och idag även gav sig på att klättra uppför nätet till voljären. Fåglarna får ju panik och kan i värsta fall flyga ihjäl sig därinne. Det är så irriterande när vi försöker hålla hundarna tysta så gott vi kan så att de inte ska störa grannarna och så får katterna springa fritt trots ägarna enligt lag skall hålla dem under uppsyn. Det är synnerligen irriterande när man själv inte vill ha någon katt att man ändå ska behöva dras med dem på tomten. Sen vet jag att det inte är katternas fel utan ägarnas.

Nu ska jag strax göra min sjuke make sällskap i sängen. Det finns ju ändå ingenting på TV:n att glo på: Många kanaler har vi men det finns inte mer som lockar för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback