Hundvakt

Ja Hanna har fortfarande feber och båda barnen är så snoriga. Jag vet inte hur många gånger jag har torkat näsan på Jonathan idag, han bara nyser.
Annars har det varit en seg dag här hemma. Jag är så trött på sjukdomar nu att jag snart klättrar på väggarna.
Flemming har varit iväg och jagat idag. Det var näst sista jaktdagen på 8 månader nu. Den startar ju igen som bekant med bockjakten den 16/8. Men fram tills dess kommer vi få ha honom hemma på helgerna. Ja förutom nästa söndag då han måste åka till England och inte kommer hem förrän på tisdagen igen och har vi otur så måste han åka till både Tyskland och Danmark också den här veckan som kommer.

Nu ska vi också vara hundvakt i två veckor. Det är en grannhund som vi ska passa. Den familjen och kanske främst dottern vars hund det är har hjälpt oss jättemycket med våra hundar i samband med barnafödsel och annat. Så nu kunde vi ställa upp och hjälpa dem när de skulle åka till Thailand. Som vanligt när det kommer in en ny hund i flocken så blir det lite morrande och resande av ragg men det har lagt sig nu och hundarna ligger lite här och där och sover. Och sova det ska jag också snart göra som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback