Utanför mitt smutsiga köksfönster

Hanna och jag var väl inte riktigt överens om det här med att sova i natt så jag känner mig lite mosig idag. Vädret är ju inte heller lika härligt som igår, men jag är å andra sidan tacksam för var morgon som det inte spöregnar eftersom jag är mer eller mindre beroende av promenaden på morgonen. Vi är så inkörda på det här nu Hanna och jag att dagen blir helt upp och nervänd om det regnar när vi ska ge oss iväg.

Flemming ska in på nattskiftet ikväll igen och vad händer då? Jo Hanna blir förkyld förstås. Det slår aldrig fel. Men trots att hon är snorig och inte har sovit så bra i natt så är hon vid relativt gott mod. Nu sitter hon riktigt bra själv och man kan lämna henne sittandes på golvet. Visst ramlar hon, men hon verkar ha lärt sig att hålla upp huvudet så att hon inte ska slå i det.

Utanför mitt mitt smutsiga köksfönster har jag ofta den här lille pippin:


Det är Sixten som sitter och tittar in på oss. Kanske längtar han in i värmen, kanske är han bara nyfiken på vad vi gör eller om det är mat på gång. Ibland knackar han på rutan och sitter där utanför och "pratar" och visslar. Det är ganska trevligt faktiskt.

Gårdagens skorpbak fick förresten godkänt av Jonathan som åt upp två stycken till fikat.


Aprikosmarmeladen fick också godkänt och den var så otroligt enkel att göra. Bara att lägga en påse torkade aprikoser i blöt över natten och sedan koka dem några minuter i lite vatten, mixxa och häll upp i en glasburk. Den håller sig ca en vecka i kylskåpet. Fördelen med den är att man slipper allt det tillsatta sockret som det ofta är i industritillverkad marmelad. Nu ska vi strax hämta hem storebror igen och i eftermiddag ska vi tll BVC och väga och mäta. Återkommer med det resultatet.

Förresten vem är du som lämnade en anonym kommentar på gårdagens inlägg? Jag blir ju nyfiken ju ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback