På rymmen

Idag har jag varit på rymmen från man och barn ett par timmar. Jag körde in en sväng till Karlskrona och kollade lite på bokrean i de olika affärerna men hittade inget av intresse. Sen körde jag ut till Lyckeby och där hittade jag äntligen det jag letade efter nämligen två Lilla Röda Traktornböcker till Jonathan. Gissa om han blev glad för dem. Jag inhandlade även såjord och miniväxthus till fröerna jag har köpt. En del av dem ska försås inomhus så det ska jag försöka roa mig med imorgon. Sen blir det spännande att se om det gror och om jag kan komma ihåg att vattna - är nämligen lite dålig på att vattna de stackars krukväxter som jag har.
I övrigt har allt lullat på som vanligt. Maken och jag har precis avnjutit en enkel men god måltid i lugn och ro eftersom båda barnen sover sedan 1½ timme ungefär efter att ha plaskat vilt i badet.
Strax börjar melodifestivalen eller melodiparodin som maken kallade det nyss.
Jo förresten det hade visst hänt en lite rolig sak när jag var i väg. Jonathan hade lekt med sina grytor på bordet i sitt rum och Flemming sa på skoj till honom att du får akta så att du inte bränner dig varpå Jonathan tar ner handen i den ena gryta för att ta upp en liten ficklampa som låg där. Men han får snabbt upp handen igen och börjar gråta och först förstår inte Flemming vad som har hänt. Men det visar sig att Jonathan är fullt övertygad om att han har brännt handen på plastgrytan. Han var jätteledsen en stund den stackarn. Men han lugnade sig sen och insåg väl att det inte gjorde ont på handen.
Nä nu hägrar TV-soffan. Det är ju inte utan att man är lite mör eftersom Hanna envisas med att det är lagom att stiga kl 3-4 på morgnarna och hon är stört omöjlig att få till att somna om just nu. Måtte det gå över snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback