Nätmammafika

Idag invaderades det Kroghska hemmet av glada mammor och barn då jag bjöd nätmammagruppen på lunch. Lunchen bestod idag av tacopaj och sallad och till efterrätt serverades plommonpaj med glass eller krämig chokladtårta med grädde. Chokladtårtan var mer anpassad till min kolhydratreduserade kost.
Som vanligt när vi träffas så var det trevligt och vi har alltid mycket att prata om även om jag av naturliga skäl hamnade en del i köket. 10 barn i samma hus gjorde ju också att ljudnivån blev därefter. Men Jonathan hade skoj med kompisarna Viggo och Ellie i alla fall.

Jonathan har idag varit själv hos sin nya dagmamma Irene. Han hade haft så roligt där tillsammans med Adam som är lika gammal att han inte ville åka hem och det är ju positivt. Nu går han hos sin gamla dagmamman veckan ut och sedan är det Irene som gäller. Jag frågade lite försynt om när det var dags för henne att gå i pension men det svarade hon att det var det inte än på några år. Så nu kan vi ju bara hoppas att Hanna får plats där också till sommaren/hösten när det blir dags för mig att återvända ut på arbetsmarknaden igen. Det är ju något som man har lite kluvna känslor inför. Jag har ju till sommaren varit hemma mer eller mindre i 3 år, förutom det jag vikarierade 2007 så det känns ju lite konstigt att det kanske snart är slut med det ,men samtidigt ska det också bli väldigt skönt. Sen gäller det ju som sagt att hitta någon form av jobb också

Flemming har hittat hem igen och svär att han aldrig mer ska åka tåg. Meningen var att de skulle ta tåget i går morse över till mötet i Köpenhamn, men som vanligt så var tågen försenade så de kom försent till sitt möte. Så hädanefter blir det bil trots att det är mycket dyrare än att åka tåget.

Nu blir det snart lite TV i sängen innan jag släcker lampan. Det tar på krafterna att bjuda på lunch ;-)

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack för idag! Skönt att komma iväg och träffa andra.. =) Receptet har jag hämat hem nu så här blir det tacopaj i dagarna..haha..

Postat av: Bebbabus

Förstår att det tar på krafterna att bjuda alla oss. Men vilken god lunch det var! Tack så mycket säger vi här i T-Måla...

2009-02-24 @ 21:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback