Kan sätta sig själv

Hanna har idag lärt sig sätta sig själv upp från liggande så nu börjar hon bli en riktigt stor tjej. Hon jobbar fortfarande stenhårt på att lära sig krypa och nu står hon upp ordentligt på händer och knän så det är nog inte så hemskt långt borta.

Ixa ligger just nu ute i hallen och gnäller lite med en stor krage runt halsen. Hon har blivit kastrerad idag och det gör väl kanske lite ont men mest är hon nog uttråkad och hungrig eftersom hon inte har fått äta på ett helt dygn nu. Det är ju nästan snudd på djurplågeri att ge de andra hundarna mat men inte henne.

Inatt fick vi faktiskt 8-9 timmars ostörd sömn vilket inte händer så ofta. Och visst kände man sig lite piggare när man vaknade men jag är bara inte gjord för att stiga upp kl 5 eller tidigare. Medan Flemming och Jonathan slår upp ögonen och sedan studsar ur sängen så segar jag mig upp. Det tar tid innan jag vaknar riktigt. Nu hoppas vi på att vi får ytterligare en ostörd natt.


Kommentarer
Postat av: Fina Matildas mamma

Jag anser mig inte vara en perfekt förälder om det mig du syftar på. Jag har skrivit texten lika mycket till mig själv som till alla andra. Det är en analys över hur det ser ut i samhället i dag. Jag skrev texten för att jag själv vill stanna upp och fundera över vad jag håller på mig. Varför jag tillåter mig att dras med i hetsen. Jag begär inte att du ska förstå det. Du, och om jag gissar några andra, verkar ha bestämt er för att jag tror att jag är bättre än alla andra. Det har jag aldrig påstått. Det som möjligtvis skiljer mig från vissa är att jag funderar över vad jag gör och åt vilket håll jag är på väg. Innan jag har orsakat mitt barn allt för stor skada.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback