Here we go again...

Jaha och så var man då gräsänka igen då Flemming har åkt till London och typiskt nog så har Hanna åkt på feber igen. Man kan ju undra vad det beror på att barnen ska bli sjuka just när Flemming måste åka iväg på jobb. Jag börjar bli en aningens trött på att behöva ta hand om sjuka barn själv nu. Och inte är det roligt för Flemming heller att behöva åka iväg och lämna mig själv med dem. Som tur är så Jonathan varit på riktigt bra humör idag förutom när pappa åkte iväg för då började han gråta.
Hanna var så trött nu ikväll att henne fick jag lägga redan vid 17.45 men det innebar ju att Jonathan och jag kunde äta middag i lugn och ro och sedan kunde vi läsa saga och umgås bara han och jag lite innan han gick och la sig.

Igår var det sista jaktdagen för Flemming innan bockjakten drar igång igen den 16/8 och framåt eftermiddagen ringde han mig ganska exalterad eftersom han hade skjutit sitt första vildsvin och när han ringde höll de på att dra ut det ur skogen med enbart ett par hundkoppel till hjälp och det var en aningens tungt med tanke på att den nog vägde i runda slängar 70kg. Tyvärr fick han inte behålla det själv, men han var störtnöjd med dagen och Ixas arbete. Det börjar bli lite typiskt Ixa att briljera på sista jaktdagen. Men vi hoppas att hon ska bli en mer koncentrerad jakthund till nästa säsong eftersom hon ska genomgå en kastrering på torsdag. Hon löper ungefär 4 gånger per år och hon blir kollrig både före löpet och efter löpet så vi hoppas att hon ska slippa hela den biten när livmodern är borta.

Annars så har det väl inte hänt så mycket i helgen. Imorgon förmiddag kommer syrran hit med Hugo och på eftermiddagen ska vi upp till mina föräldrar om inte Hanna är för dålig.
Jag slänger in ett foto jag tog på barnen häromdagen när vi kom hem från promenaden. Fotot är taget genom fönstret i lekrummet och Jonathan brukar stå där och titta ut så handavtrycken gör bilden lite suddig. Men visst är de söta när de sover!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback