8 månader...

fyllde vår lilla tjej igår. Hon firade dagen med lite lätt feber och en förmiddagsvila på 3 timmar ute i vagnen allmedan Jonathan och kusin Hugo lekte för fullt här inne. Det skiljer ju fem månader på kusinerna men nu börjar de kunna leka och ha roligt tillsammans och de gjorde det utan att bråka om leksakerna en enda gång. Det var så roligt att dem båda.

När Hanna vaknade från sin förmiddagsvila så var hon feberfri och förblev så resten av dagen också. Efter lunch körde vi upp till mina föräldrar där vi fick både fika och middag. Jonathan satte i sig 3 stycken kanelbullar och sen fanns det inte plats för någon lax.
Barnen har båda varit en ren fröjd att ha idag måste jag säga!

När jag ringde Flemming i snökaosets London i går kväll var han inte riktigt säker på att de skulle kunna ta sig hem med flyget idag som planerat. Engelsmännen som inte är så vana vid några centimeters snö visste inte hur de skulle hantera det som föll från himlen så ingenting fungerade och folk hade väldigt svårt för att ta sig till jobbet och Flemming bara skrattade åt dem och undrade lite smått över hur detta kaos kunde uppstå för lite snö. Ok på sina håll hade det väl kommit 30 cm hörde jag på nyheterna idag...
Men han ringde mig från Heathrow imorse och då såg det ut som om de faktiskt skulle kunna komma hem som planerat och tur är väl det för nu strejkar dammsugaren. När jag skulle ut på storviltsjakt här på de gigantiska tussarna med hundhår så löste jordfelsbrytaren ut när jag försökte köra igång dammsugaren. Jag menar är man gift med en elektirker så ska man ju inte behöva ha det så ;-)

Strax är det dags att hämta hem Jonathan från Tallkotten. När barnen sedan sover middag så ska jag roa mig med att försöka montera in en bilbarnstol till i min bil. Hur detta ska gå till vet jag inte riktigt. Ska jag vara riktigt ärlig så skulle vi nog egentligen behöva vända Jonathan framåt redan nu men det är alldeles för tidigt. Bara för att han är stor som en 3-4 åring i kroppen så är väl kanske inte nackmusklerna lika utvecklade? Men det är lite svårt att veta för rekommendationen är att de tidigast ska vändas framåt vid 3-4 års ålder och de ska inte väga under 15 kg när man gör det och sen får inte huvudet sticka upp för långt över ryggstödet på bilstolen heller. Jonathan uppfyller allt utom åldern snart. Han väger 18kg och snart sticker huvudet upp för långt och vi är väl kanske inte så sugna på att behöva köpa en bilbarnstol till eftersom vi har 3 stycken redan. Svårt det där men jag ska se om jag kan lösa det idag. Eller kanske man ska köpa en släpkärra som finns till hundar och så kan man lägga in barnen i den :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback