Den utlovade uppdateringen...

Då ska jag försöka ge mig på den utlovade uppdateringen då. Jag har pluggat färdigt för ikväll inför morgondagens andra tenta i medicinsk grundkurs. Den här kursen är fruktansvärt omfattande och jag kommer att vara helt nöjd om jag får godkänt på tentan imorgon. Funderar dock på att stiga upp lite tidigare imorgon och repetera en sista gång...

I torsdags när jag kom för att hämta barnen meddelade en av dagbarnvårdarna att Jonathan hade ögoninflammation. Och jo då, ögonen rann och kladdade lite på honom. Jag fick mindre panik eftersom jag hade så mycket att läsa inför provet så Flemming steg upp redan vid kl 02 på natten till fredagen och åkte och jobbade. Han kom sedan hem vid 11.30 så jag hann plugga ett par timmar innan jag skulle jobba mellan 15-21. Sedan satt jag med näsan i böckerna under hela lördagen medan Flemming fixade barn och matlagning.

I söndags tog jag sedan en paus och vi var väldigt stereotypa i familjen. Flemming tog nämligen med sig Jonathan, bössan och Ixa till jaktmarken för att Ixa skulle få springa av sig lite. Några djur såg de inte röken av men Ixa hittade lite vildsvinsskit som hon tyckte luktade så gott att hon valde att rulla sig i det. Husse var väl inte riktigt lika förtjust i doften utan slängden ut hunden i sjön och sedan i med en korv så att inte hundstackaren skulle bli alltför vattenavskräckt :)
Lite korvgrillning hann de också med i det nybyggda vindskyddet där uppe.



Under tiden grabbarna var i skogen så roade Hanna och jag oss med lite shopping. Eller vi sprang mest i affärer utan att hitta det vi letade efter. Mat inhandlades men sedan var vi också på jakt efter ett par adventsljusstakar som jag hade sett i ett annonsblad. Men dessa var tyvärr slut så jag tittade runt i flera affärer utan att hitta något som jag gillade till ett vettigt pris. Jag har nämligen upptäckt varför en av stjärnorna som jag hade på altanen förra året inte hänger snygggt. I år har jag dem inne i vardagsrumsfönstrena och nästan med en gång såg jag i år att de ju inte är likadana. Den ena har 7 spetsar och den andra 6 vilket gör att de inte hänger likadant. Men det kan inte hjälpas, det är ju inte hela världen utan det får vara så i år. Jag får kika lite på rean sen och se om jag hittar något jag gillar då ;)

Igår fick vi ett kort besök av grannen med sin 4-åriga dotter Tuva. De skulle hämta halsbandet som jag visade er igår. Jonathan roade sig under tiden med att samla ihop alla stolarna på en lång rad och så åkte han och Tuva tåg en lite stund innan de gick hem igen eftersom Tuvas mamma skulle jobba.


På grund av ögoninflammationen som även Hanna har åkt på så har båda barnen varit hemma från dagis både igår och idag och kommer så att vara även imorgon då Flemming ska vara hemma med dem när jag tentar.

Vad har jag annars att berätta...ja hela familjen är nu vaccinerad mot svininfluensan och ingen av oss har peppar peppar reagerat något nämnvärt på sprutan.
Jag har fått ett tillfälligt jobb fram till mitten av mars. Jag ska nämligen kontrollrätta 150 nationella prov i engelska under den tiden för vilket jag kommer att få rätt bra betalt. :)

Men nu är det dags att avsluta dagens cirkusföreställning och studsa i bingen. Så god natt till er som läser och håll gärna tummarna för mig mellan 9-11 imorgon ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till på tentan imorgon! det kommer gå kanon! Grattis till jobbet, låter som kanon extrajobb.

2009-12-01 @ 22:27:45
Postat av: Anonym

Glömde, kommentaren ovan kommer från Bebbabus;-)

2009-12-01 @ 22:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback