Busiga små pepparkakor

Jag debuterade som timvikarie i hemtjänsten idag och blev så lättad när jag såg att jag skulle köra en runda som var dubbelbemannad. Det hela gick väl bra fram tills att den andra vikarien skulle till tandläkaren och jag skulle fixa de två kvarvarande brukarna själv. När jag kommer fram till den första av de två är jag inte människa till att hitta nyckelknippan. Jag letar som en tok igenom fickorna i min jacka och mina byxor och bilen. Till slut åker jag tillbaka till tandläkaren och letar reda på kollegan och kollar om han hade fått med sig nycklarna men det hade han inte. Så han följde med mig ut i bilen och letade och hittade ganska snabbt nycklarna under förarsätet. Hur sjutton de har hamnat där vet jag inte men gissa om jag drog en lättnadens suck ;) Just nyckelhanteringen tycker jag är jobbig i hemtjänsten. Är så rädd för att tappa dem.
Resten av rundorna gick väl ganska bra sen tror jag.

Barnen var väl ganska trötta som vanligt efter ett antal timmar på dagis och när båda höll på att bryta ihop när middagen skulle tillagas så la sig Flemming på golvet och busade med dem. Båda är på bilden iförda pepparkaksdräkter eftersom de har haft Luciafirande på dagis idag.

Båda barnen skrattade så att de nästan kiknade :)

Kommentarer
Postat av: Anette

Hejsan!

Ville bara säga att jag är helnöjd med halsbandet och det var verkligen fint. Tusen tack också för att du kunde ordna det så snabbt. Nu är det på väg till Australien. Ha en god jul och tack ännu en gång. Med vänlig hälsning..Anette.(Imres fru)

2009-12-12 @ 21:24:37
Postat av: Krogh

Tack Anette! Kul att du blev nöjd med halsbandet :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback