Tillbaka i skolbänken

Idag var det alltså upprop på vård- och omsorgsutbildningen med all den information som det innebär. Så ikväll är jag lite trött i skallen. Det var ett par ansikten där som jag kände igen bland eleverna och nån som jag har haft som elev när jag jobbade på vuxenutbildningen själv.
Det kändes lite  konstigt när jag kom dit som elev istället för lärare. Men det är ju trevligt att man redan känner den mesta personalen.

Jonathan gick iväg till dagis idag utan blöja. Han fick själv välja om han skulle ha kalsonger eller blöja och han valde kalsonger. Han hade kissat på sig en enda gång så det hade gått ganska bra. Ikväll åkte Flemming iväg och köpte fler par kalsonger till honom så att vi kan försöka imorgon igen. Vi måste köpa lite fler par byxor till honom som han kan dra ner själv.

Jag slölyssnar just nu på en debatt om äldrevården på TV:n just nu och man känner så väl igen det som det diskuterar och det är inte roligt att höra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback