Skärgårdsbåt

Det tog ett par dagar innan svullnaden vid Jonathans öga helt försvann men nu är den borta i alla fall och han skrattar när han ser fotot på sig själv.

Igår kväll kom mina föräldrar ner hit och passade Hanna och Jonathan medan Flemming och jag åkte en tur med en av skärgårdsbåtarna i Karlskrona. Det var Länsförsäkringar som anordnade det hela och det var väl sådär. Vi satt packade som sillar på båten med vilt främmande människor och maten var lite a la flygplan, förpackade i plastlådor. Den smakade dock okej. Rutorna på båten var ganska skitiga så man såg inte ut så bra och den medföljande guiden var ingen höjdare. Jag tror att den inspelade rösten på båten hade varit mer informativ. Men det var ändå trevligt med ett avbrott i vardagen och att få se Karlskrona utifrån vattnet. Det är ju en vacker stad! Så på det hela taget var det värt de 100kr per person som vi fick betala.

Idag har jag och barnen varit uppe hos syrran och hälsat på så att Jonathan fick leka av sig lite med Hugo. Jonna tog sig an Hanna lite grann och det var lika trevligt som vanligt. Tack återigen Jennie och jag ber om ursäkt för stanken men jag åkte i alla fall hem lite mindre full av skit ;)!




Tyvärr var ungarna som förbytta när vi kom hem. De bara tjurade och grät och allting gick dem emot - tills Flemming kom hem, då blev de små solsken igen. Konstigt men så är det för det mesta...
Jag tror inte att Jonathan sover än. Lagom till att han vilt protesterande fick gå och lägga sig så började det åska och då blev han lite rädd för den och när det hade åskat över så hittade han ett antal olika anledningar till att hålla John Blund borta ett tag till. SÅ han lär väl vara trött imorgon för då är det dags för dagis igen efter tre dagars ledighet.

Kommentarer
Postat av: jennie

Jag hoppas stanken har försvunnit till den 29:e hahaha!!

2009-08-14 @ 19:22:40
Postat av: Krogh

Har du inte tänkt nyttja toaletten innan dess ;D

Postat av: Chri

Kul att ni är hyfsat nöjda med skärgårdsturen! Bara skönt komma iväg hemifrån lite! Och som du skriver, vi bor i en mycket vacker stad! :-)



Ha det bra! :-)

2009-08-15 @ 12:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback