Nattarbete

Dags för en liten uppdatering igen kanske. Jag ska snart stica bort och jobba inatt. Jag ska sitta vak och blev inringd i eftermiddags så jag har inte hunnit sova något så det här kan bli väldigt intressant. Jag lär få kämpa för att hålla mig vaken om det blir en lugn natt. Jag ska även gå in och jobba natt imorgon men då är det på mitt sommarjobb så det känner jag ju till och det är en vanlig natt. Men på något vänster får det gå, det är ju kul att få jobba lite i alla fall.

Igår träffade jag och barnen en kompis som vi inte har sett på ett tag nu och vi var på en plats som jag inte har varit på på länge heller, nämligen brukshundklubben. Det var nästan så att man längtade tillbaka till att träna hund igen, men den tiden kommer väl om ett antal år. Vi pratade lite och plockade lite björnbär.
Sen hann vi lagom hem för att dammsuga av lite innan Ami och Neo kom hit och fikade på blåbärsglass. Grabbarna lekte ihop och bråkade lite också.

Idag har vi bara varit hemma, förutom en promenad med hundarna i skogen. Jonathan tycker det är så roligt att gå med Mimmi i koppel även om hon inte jublar hela tiden. Men han orkar gå mycket längre om han får hålla henne och det är ju ingen nackdel.
Nu har vi förresten kört stenhårt utan blöja här denna veckan och det går ganska bra. Igår var han torr hela dagen. Idag har han kissat ner två par kalsonger. Bajsblöja har vi inte bytt någon på honom på över en vecka nu så det går framåt.

Igår upptäckte jag förresten att jag har två nymfparakitungar i en av holkarna ute i voljären. Det ska bli spännande att se om de klarar sig den här gången. Just nu är de nästan nakna och fruktansvärt fula men dunet kommer snabbt på dem.
Nähä nu är det dags att så smått börja göra sig iordning.

Kommentarer
Postat av: Chri

Halloj! Oj oj jobba natt! Du påminner mig om den tiden i livet då jag jobbade mycket extra inom handikappomsorgen (ung och lååångt innan barnen). Jag jobbade endel natt då. Minns en natt under sailet då jag jobbade på ett beoende inne i stan, oj vad ensam jag kände mig när jag hörde alla glada skratt och allt sorl från sailet! ;-) Men det var ju goa PENGAR! ;-)



Ang att minnas tiden innan barn (du mindes träning av hundar). Jag kan också känna sådana "sting" eller vad man ska kalla det, men som du skriver, den tiden kommer igen om några år! Då sitter man hemma och undrar var barnen är typ! ;-) Då får man skaffa sig ett FRITIDSINTRESSE! :-)



Hoppas du har hållit dig vaken i natt!

Chri

2009-08-19 @ 21:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback