Mammas kalas

Så var den här helgen snart till ända och imorgon påbörjar jag min näst sista arbetsvecka på det här semestervikariatet.

Igår förmiddag fick vi besök av Anna och Maja och det var precis lika trevligt som det brukar vara förutom att Jonathan fick världens utbrott. Den kan inte ha varit särskilt roligt för Anna att tvingas lyssna på detta. Men det gav väl en försmak av vad som kanske väntar henne om ett par år när Maja är lika gammal ;)



Hanna hade besöket till ära tagit på sig finaste hatten ;)


På kvällen styrde vi sedan kosan mot Söderåkra där vi skulle fira min mamma som har fyllt 53. Även mina morföräldrar och min pappas moster kom vilket vi alla var extra glada för att hon orkade komma med. Det bjöds på god mat, dricka, trevligt sällskap och Jonathan och kusin Hugo lekte som vanligt jättebra ihop. Morbror Emil och hans sambo Bella tog sig an barnen en stund också och lekte med dem. Hanna är väldigt lik Jonathan när han var i samma ålder. Det tar ett tag innan hon tinar upp och börjar "prata" med folk. Hon tykänns dock inte och har aldrig gjort. Vem som kan ta henne men hon tittar misstänksamt på dem.

Hanna och morfar

Jonathan och Hugo med favoritleksakerna - traktorer.

Idag har Flemming varit och fixat med kabeltrumman som ska bli lekstuga/koja på dagis så nu är det så pass färdigt att barnen kan leka däri när de kommer tillbaka till Tallkotten imorgon. Jonathan har hjälpt till att måla och kom hem med ganska mycket färg på både kropp och kläder. Men han hade haft roligt.
Hanna och jag har varit och veckohandlat och sen pysslat lite här hemma. Hon njuter när hon får gå här och plocka med leksakerna utan en storebror som är och lägger sig i hela tiden. Efter ett bad så sover båda juvelerna nu och jag ska väl gå ner en sväng i tvättstugan och roa mig med tvätten.

Kommentarer
Postat av: Chri

Halloj! Såg att du har länkat till min blogg i din blogg. Hur länkar jag till din, eller kan du "anmäla" dig till att bli följare av min blogg. Tror det funkar så i blogspot.



Hej svejs!

2009-08-02 @ 22:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback