Ledig dag

Vi skulle egentligen haft besök på förmiddagen idag men de ringde och ställde in igår så vi fick klara oss själva och det har vi naturligtvis gjort alldeles utmärkt.
När barnen och jag gick ut med hundarna imorse så fick Jonathan hålla Mimmis koppel helt själv och gissa om han var stolt som en tupp och orkade gå mycket längre än vad han gör i vanliga fall.

Mimmi verkade inte alls uppskatta det från början men ganska snart kom svansen upp igen och hon travade på. Jag tror att hon kom på att hon kunde röra sig mer fritt med Jonathan i andra änden än hon kan med mig.

I eftermiddag fyllde jag sedan på deras badbalja med lite vatten och de hade väldigt roligt däri ett bra tag och sedan sprang de omkring spritt språngande nakna i trädgården och lekte.


Hundarna däremot tyckte att det var väl varmt i solen och höll sig därför i mest i skuggan.


Ja alla utom Linus då som som vanligt stod mitt i solen och flämtade.


På det stora i hela har det varit en bra dag med ungar som har varit på gott humör och det har funnits flera ögonblick som man har stannat upp och bara njutit av dem.

Kommentarer
Postat av: Sara

Låter som en toppendag!

Postat av: Nicole

Mimmi är fortfarande SÅ himla fin trots sin ålder, hon är en riktig superpapillon! ;)

2009-08-07 @ 17:11:40
URL: http://nickiiis.blogg.se/
Postat av: Krogh

Nicole:

Ja man kan inte tro att den "gamla haggan" är 12 år fyllda. Fast hörseln är det ju si och så med i bland, den är selektiv så att säga ;)

2009-08-07 @ 17:42:28
URL: http://krogh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback