Jag är inte din nyckelpiga mamma

Även idag har det varit en ganska bra och ledig dag här hemma med barnen. Ja förutom när Jonathan med flit körde på lillasyster bakifrån med hennes bobby-car så att hon föll framlänges och slog i munnen så att blodet rann.

I eftermiddags satt jag och tillverkade en ängel till vår granne som ett litet tack för alla begagnade kläder som vi har fått av henne. Plötsligt tappar jag en av tängerna på golvet och böjer mig ner och tar upp den: Jonathan som sitter bredvid mig säger då till mig att du får ta upp den själv mamma, jag är inte din nyckelpiga. Jag brukar ju säga till honom att han får göra saker själv som jag vet att han kan för jag är inte hans piga. Det fick han alltså till nyckelpiga :D. Mitt svar till honom blev- du är söt du, varpå han lutar sig mot mig och säger - jag älskar dig mamma. Gissa om skitungen fick många pluspoäng där ;) Han väckte mig dessutom imorse med två pussar på kinden.

Ikväll har maken och jag ätit middag i lugn och ro och kunnat föra ett vettigt samtal utan avbrott. Det vankades fiskgratäng och efterrätten bestod av lakritsglass. Glassen på bilden till receptet var alldeles gråsvart men det blev inte min av någon anledning. Dock var det inget fel på smaken ;) Receptet hittar du
här.

Kommentarer
Postat av: Lisa och Ella

Men så sött sagt!!! Glassen låter ljuvlig!

Postat av: Krogh

Ja du den var inte alls dum den!

2009-08-16 @ 20:21:45
URL: http://krogh.blogg.se.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback