En helt blöjfri dag

Igår träffade vi vår föräldragrupp igen. Det var nu 3 månader sen vi träffades sist så det hade hänt en del med barnen. Vi saknade två av familjerna idag men trevligt var det i alla fall med god mat och bus. Tyvärr var vi tvungna att lämna sällskapet ganska tidigt för att köra upp till Söderåka för att fira min far som har fyllt 55 år. Där bjöds det på ännu mer god mat så hungriga behövde vi verklgien inte vara. Jonathan och Hugo lekte som vanligt bra tillsammans, men Hanna var lite trött och gnällig.

Idag har vi bara varit hemma och Jonathan har inte haft någon blöja på hela dagen och har inte kissat ner sig en enda gång. Men man får ju påminna honom om att gå och kissa med jämna mellanrum.
Våra barn bråkar ju ganska mycket, eller Jonathan bråkar ganska mycket med Hanna men i eftermiddag satt de faktiskt en lång stund tillsammans i sandlåda utan att bråka. Det var ett ögonblick som jag njöt av.

Flemming har ägnat större delen av dagen med att sitta upp ytterligare ett nät på min voljär för att hindra nyfikna barn och djur från att lossa nätet så att fåglarna kan rymma.
Tyvärr hittade jag alla tre ungarna döda i holken i fredags eftermiddag. Det såg ut som om de hade blivit ihjälhackade. Så nu kommer jag att plocka ner holkarna igen för nu börjar nätterna att bli för kalla för att fåglarna ska hålla på att häcka.

Ikväll har jag varit ute och plockat lite björnbär. Hittade 1,3 kg som nu ligger i frysen.
Imorgon börjar jag på min undersköterskeutbildning. Det ser jag fram emot riktigt mycket.

Slänger in en bild på en solros som har hittat upp mellan väggen och golvet på trädäcket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback