Äntligen jakt igen

Ja så tänkte nog maken imorse när han satte sig i bilen vid kl 03 för att åka upp till jaktmarken i Klenemåla och bockjaktspremiären. När han kommer hem eller hur det har gått idag har jag ingen aning om. Han ringde mig under förmiddagen och undrade om det var okej att han plockade lite blåbär. En ganska knasig fråga enligt mig - det är väl klart det är okej!! Det är helt okej att skjuta en bock också!!

Idag säger vi också ett stort GRATTIS till lillasyster Jennie som fyller 30. Tänk att min lillasyster nu är tant hon också ;)


Igår var det sista dagen på mitt semestervikariat och det kändes lite sorgligt att inte få gå dit mer. Eller förhoppningsvis kommer jag ju att få komma dit och timvikariera i alla fall.
I vilket fall som så glömde jag glömde jag en grej där igår kväll när jag gick hem så barnen och jag gick dit en sväng på förmiddagen. Mina hundar fick också följa med så de gamla fick se dem också. Det blir nog en sväng imorgon med för att lämna änglar till dem som inte ha fått några än.

Jonathan börjar komma med allt fler funderingar nu och drar lite slutsatser själv. Idag drack han lite vatten vid lunch men fick det fel så han hostar till så att vattnet sprutar ut ur munnen. Då säger han min mage vill visst inte ha mer vatten.

Nu blir det nog snart sängen för fru Krogh. Veckan som kommer nu har jag ledigt innan skolan börjar den 24/8.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback