30-årsfest och vigsel

Nu har det inte blivit uppdaterat på nästan en vecka...men vi lever än och har hälsan. Det är bara det att det händer inte så mycket när jag sitter och läser halva dagen och sedan hämtar barnen på dagis.

I fredags hade vi i alla fall några av nätmammorna här på fika. Nu var det väldigt länge sedan vi träffade dem så det var riktigt trevligt och barnen hade vuxit och ändrat sig utseendemässigt en hel del.
Nu ser jag fram emot den 11/9 när vi ska gå ut och äta tillsammans och faktiskt träffas utan barn. Det är jätteroligt att se de andra barnen men det blir ju gärna ganska hög volym när man träffas några stycken. Dessutom var Hanna inte på sitt allra bästa humör utan skulle bara bäras och sitta i knät. I vilket fall som - kul att ni kom tjejer!!

Igår var Jonathan och jag inne i stan en sväng på förmiddagen för att handla lite jogginbyxor till honom. Han behöver ha byxor som han klarar av att dra ner själv när han behöver gå och kissa. Sen åkte vi upp till min syster som hade ställt till med 30-årsfest. Hon och hennes sambo passade också på att överraska de flesta av oss med att gifta sig där utanför partytältet. Jag blev både överraskad och inte överraskad på samma gång. Det var ju ett alldeles utmärkt tillfälle att passa på när man ändå hade samlat släkt och vänner till fest. Däremot trodde jag faktiskt inte att de någonsin skulle gifta sig. Men fel fick jag och det var ju trevligt det :). Vi önskar dem all lycka till med sitt äktenskap!! Nu vet ju mina bröder Daniel och Emil vad som förväntas av dem när de fyller 30 ;) (Flemming och jag avslöjade ju på min 30-årsfest att vi hade gift oss). Gårdagens fest var mycket trevlig och maten var god. Jonathan hade som vanligt jättekul ihop med Hugo och även de andra barnen som var där. Han imponerade stort på oss också med kisseriet. Vi satte på honom en byxblöja när vi skulle åka dit eftersom vi tyckte att vi ville ge honom en chans - jag menar hur lätt är det inte att glömma att man är kissnödig när man leker och har kul. Men han skötte det där galant och blöjan var lika torr när vi åkte hem som när vi åkte dit. Han har varit lika duktig idag så det blir spännande att se hur det går på dagis imorgon för där han ju ännu inte lyckats klara sig en hel dag.

Idag har vi roat oss med att besöka hästens dag här i Jämjö och tittat på lite hästar. Sen tog vi bilen och åkte med linfärjan ut till Ytterön och Östra Hästholmen. Jag har aldrig varit där ute så det var roligt att se ett par ställen som någon av de gamla på jobbet har pratat om.
Vi åt vår medhavda kycklingsallad på en klipphäll och sedan försökte FLemming och Jonathan att fånga småfisk med håv men det gick inget vidare. Det fick bli lite smådjur ifrån tången istället. Men jag tror att Jonathan tyckte att det var lika spännande.














Jag sitter nu här och är lite trött i mina muskler, men också väldigt stolt. För jag har äntligen fått tummen ur och masat mig ner till gympan och kört ett pass. Svettig blev jag och trött i musklerna. Men konditionen var inte riktigt så illa som jag hade befarat. Koordinationen var det dock värre med -  att det kan vara så svårt att röra på armar och ben samtidigt ;) Men det ger sig väl när man kommer in i det.

Nu ska jag fixa några änglar till en beställning som ska vara klar imorgon medan jag väntar på att FLemming kommer hem från gymmet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback