Wax on, wax off

Idag för ett år sedan vet jag exakt vad jag gjorde. Jag var nämligen på bröllop så idag säger vi grattis till Anna och Tomas som nu varit gifta ett helt år!

Vädret i eftermiddag blev lika fint som igår trots att det inte såg särskilt lovande ut imorse. Dagen har gått i städandets tecken. Efter promenaden rastade jag snabeldraken (dammsugaren) och moppen och i eftermiddag har jag tvättat min bil för allra första gången. Det är maken som har gjort det innan men idag gjorde jag det alltså och jag kände mig lite som den gamla filmen Karate Kid, ni vet, wax on wax off ;) Sen har vi hjälpts åt med vaxningen och polering så nu är den så blank och fin.

När jag slängde ungarna i badet i kväll så upptäckte jag årets första fästing - i huvudet på Jonathan. Det lär väl inte vara den sista som man kommer att plocka på honom. Själv har jag dock bara hitintills haft 2 stycken fästingar.

Flemming har hållt på att förbereda altanen för de nya fönstrena. Det känns faktiskt rätt skönt att det är en ledig dag imorgon också. Fast Flemming ska väl försöka ta ledigt en dag i veckan nu under våren och det ser vi fram emot. Det är så skönt när Jonathan kan vara ute i trädgården med pappa istället för att driva sin mor till vansinne ;)

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja det är lite skillnad på dom..=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback