Tillbaka till vardagen igen

Ja så var vi tillbaka till vardagen igen och jag inser hur himla skönt det är när Flemming är hemma och jobbar i trädgården så att Jonathan kan vara med honom ;)
Efter lunch idag när Hanna skulle sova så hade jag lovat Jonathan att jag skulle följa med honom ut så att han kunde leka i sandlådan eller vad han nu ville göra. Lagom till jag hade plockat upp dagens lämningar frå hundarna så kom grannen gåendes med sina barn och vi började prata lite. Strax därefter blev vi inbjudna på lite fika in till dem och där finns det såväl rutschkana som studsmatta och inte att förglömma, lekkamrater så Jonathan var ju inte sen att nappa på inbjudan, ja inte mor hans heller för den delen. Vi fick en trevlig pratstund även om man blir avbruten ungefär en miljon gånger och får rusa upp och plocka bort Jonathan från småstenen, eller styra tillbaka honom och sanden till sandlådan och så vidare. Vi diskuterade våra gemensamma häck som är väldigt fin på deras sida men fruktansvärd på vår. Tyvärr har den också börjat dö på något ställe nu. Så den stora frågan är vad vi ska göra med den nu. Sen var jag ju bara tvungen att prova deras stora studsmatta och hoppsan vad roligt det var för att inte tala om vad det kändes i lårmusklerna :D

När barnen hade lagt sig gick jag upp en sväng med hundarna i skogen och blev inbjuden på middag på söndag hos en annan granne så då var middagen fixad den dagen ;)
Nu ska jag försöka ägna mig några minuter åt min distanskurs innan det är dags att stänga butiken för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback