Tack snälla ni

Ett stort tack för alla fina kommentarer som jag har fått om mina bilder! De vänliga orden värmer ska ni veta och gör det ännu roligare att fotografera.

Just nu är jag träningsänka, maken är iväg och lyfter lite skrot igen och jag har varit hurtfrisk och suttit en stund på motionscykeln, ja jag har till och med trampat på den ;)

Hanna har drivit sin mor ännu närmre vansinnets brant med sin gnällighet. Måtte detta utvecklingssprång snart vara avklarat för annars finns det risk för att jag ramlar nerför stupet. Nej skämt åsido så är det påfrestande med ett barn som nästan bara gnäller när man vet hur glad och nöjd hon brukar vara. Men det går väl över det här med. Fast just nu känns det extra skönt att jag ska jobba i sommar även om det samtidigt känns lite vemodigt för det här är väl den sista skälvande månaden av min föräldraledighet. Det är ju inte så troligt att jag kommer att vara föräldraledig fler gånger med tanke på att vi inte har för avsikt att skaffa fler juveler i vår krona.

När jag hade hämtat Jonathan idag så gav jag mig på att försöka få liv i gräsklipparen efter vinerns dvala och det gick väl över all förväntan. Men jag insåg snabbt att det är näst intill omöjligt att klippa gräset på de Kroghska ägorna utan en grundlig upplockning av diverse pinnar, barkbitar, hund- och barnleksaker först. Så gräsklipparen fick återgå till sin slummer och så får vi se om tid finnes för det nödvändiga förarbetet imorgon eller i helgen. Jag måste även ta tag i trädgårdslandet. Det är nu helt igenomgrävt men jag måste gå över det igen och rensa bort allt ogräset och rötterna. Men förhoppningsvis kan jag komma ut en sväng efter barnen har lagt sig imorgon kväll.
Hanna roade sig med att gå ute på gräsmattan idag, med hjälp av vagnen. Det gick faktiskt ganska bra.

Det var nog nästan lika tungt att köra vagnen på gräsmattan som det var att köra den inne igår när storebror satt i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback