Som en omvänd hand

Först av allt GRATTIS ANNA på födelsedagen!!! Om ett år är du tant ;)

Lika mycket som vi var på kollisionskurs igår Jonathan och jag, lika trevligt och lugnt har vi haft det idag. Det tycker jag är viktigt att skriva bland annat eftersom jag sparar ner bloggen för att barnen ska kunna läsa det när de blir äldre och kanske själva har barn som driver dem till vansinne ;).

Idag har Flemming agerat översättare åt en dansk domare på ett jaktprov så han har varit iväg större delen av dagen tillsammans med sin svärfar.
Barnen och jag började dagen med att gå en timmes promenad med hundarna och sedan lekte Jonathan i sandlådan medan jag fortsatte mitt röjande i det blivande trädgårdslandet. Vi hann även med att gräva ner rosbusken som grävdes upp igår och så lite luktärter. Efter lunch körde vi ut till Torhamns udde och gick lite därute. Jag var ju i gott sällskap med min kamera på magen för var och varannan människa man mötte hade kameran med sig. Udden är väl en ganska välkänd rastplats för många flyttfåglar vilket ju lockar en hel del fågelskådare. Jonathan var dock mest intresserad av att se båtar men det var det lite dåligt med så han blev lite besviken. Och eftersom jag hade pratat om att vi kanske skulle få se några båtar så körde vi upp till Kristianopel för att se om det låg några båtar i hamnen där och till Jonathans stora lycka gjorde det faktiskt det.









Strax efter att vi hade kommit hem igen så kom även husfadern hem och efter en liten fika så fick Jonathan följa med honom ut i trädgården. Så idag har han återigen fått mycket frisk luft och förhoppningsvis kommer båda barnen att sova gott inatt. Nu ska vi äta upp resterna av hallon- och jordgubbspajen.

GLAD PÅSK TILL ER ALLA!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback