Påskafton

Vid lunchtid styrde vi kosan mot Ugglemad för att avnjuta påskmiddag bestående av ägg, köttbullar, prinskorv, Janssons frestelse, laxpaj, sill, spenatomelett och mimosasallad. Som vanligt så blev alla så där proppmätta, eller faktiskt inte jag för ovanlighetens skull. Kanske har man lärt sig när det är stopp ;) Vi satt utomhus och åt och i ärlighetens namn var det en aningens kallt tills vi flyttade ner trädgårdsmöblerna lite mer i lä i solen. Då blev det varmt och skönt.
Jonathan har lekt med Hugo hela tiden och det har varit utan bråk och Hanna kröp runt lite på gräset.
Eftersom ju jag och Flemming inte äter mjöl och socker längre och mamma hade gjort kakor till kaffet så valde jag att slänga ihop en hallonpaj till oss. Den är superenkel att göra och blir ganska smaskig om jag får säga det själv och den fick faktiskt godkänt även av "sockerråttorna" :D
Eftersom vi hade varit ute så mycket så slocknade båda barnen som klubbade sälar i bilen och det var bara till att byta till pyjamas och lägga dem när vi kom hem.
Här kommer lite bilder från dagen:

Hugo och Jonathan





När vi kom hem och jag höll på att natta Hanna så hör jag hur Flemming börjar skratta i vardagsrummet och när jag kom ut dit så förstod jag varför. Det har nog varit rätt så varmt på altanen idag, åtminstone  om man tittar på ljusen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback