På kollisionskurs

Det är makalöst hur en 2½-åring kan driva en nästan till vansinnets brant. Jonathan och jag har varit på kollisionskurs större delen av dagen idag. Det spelar ingen roll vad man ber honom om, vilken ton man använder och så vidare så ska han inte göra saker och ting. Det gäller typ allt från att ta av sig ytterkläderna när vi kommer hem till att låta lillasyster vara ifred. Det kan ju ibland kännas lite orättvist att det bara är vi här hemma som drabbas av detta "underbara" trotsande men man ska väl se det som att han är en trygg pojk som vågar trotsa oss. Skitjobbigt är det i vilket fall som.

När jag hämtade Jonathan på Tallkotten idag så gick vi inom affären och köpte en påse godis. Inte för att vi plötsligt har börjat äta godis utan för att det idag kan dyka upp en och annan påskkärring eller påskgubbe och vi brukar väldigt sällan ha något hemma att ge dem. Men bara för att jag hade handlat hem idag så kom det inte en enda hit. Kanske har ryktet om tidigare års frukt spridit sig så att vårt hus undviks som pesten, vad vet jag ;)

Flemming slutade lite tidigare idag så Jonathan har varit ute ett par timmar med honom i trädgården. När han kom in var han hungrig och trött - så trött att han satt och somnade vid bordet ikväll också, ja Jonathan alltså ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback