På fri fot

Jag lyckades faktiskt hitta nyckeln till handbojorna idag så att jag kunde rymma hemifrån utan barn några timmar. Jag styrde kosan till brunnsparken i Ronneby där jag hade stämt träff med fru Svensson som även hon hade övergett man och barn idag. På söndagar är det även loppis i brunnsparken så vi kikade runt lite där innan vi gick en promenad i den otroligt vackra parken. Vi lyckades till och med kämpa oss upp på berget där vi halvvägs möttes av en snok och sedan en fantastisk utsikt över parken och delar av Ronneby när vi kom upp på toppen. Sen strosade vi vidare och avhandlade både det ena och det andra samtalsämnet och avslutade sedan med en kopp té i solen. Tack fru Svensson för ett par trevlig timmar! Det måste vi göra om!!

Den otroligt vackra direktörsvillan

En mås står och spanar

Min flykt från hemmet innebar ju att cirkusdirektören för Kroghs vardagscirkus idag fick ansvara för barn och hundpromenad, men det hade gått alldeles utmärkt vilket jag inte hade tvivlat på en sekund. Jag hann också med att inhandla ett par vattenpistoler till Jonathan så det har han roat sig med i eftermiddag. Jag tror att det mesta ute i trädgården har blivit bevattnat.

Nu är man alltså fastlås vid spisen igen ;)  och det här var vad det manliga könet i hushållet gjorde när jag slet med disken efter middagen:


De satt i soffan och tittade på barnprogrammen. Nu sover båda barnen sen en halvtimme tillbaka, Flemming är och tränar och jag ska försöka plugga lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback