Linus 10 år

Idag fyller "valparna" i min allra första egna valpkull 10 år. De är mina aprilskämt eftersom de egentligen var beräknade till den 6/4. Så idag säger vi grattis till Linus som bor här med oss, Mozart som bor med mina föräldrar och Wilma som bor med Lotta och Anna Gunnarsson i Karlsborg.

Linus idag på sin 10-årsdag.

Jag var ju som sagt på anställningsintervju idag och det resulterade i att jag nu har jobb hela sommaren på ett äldreboende här i Jämjö. Det är inte samma boende som jag var på för två år sedan så det ska bli spännande att se ett nytt boende och jag ser fram emot sommaren.

Hanna var ju på läkarbesök idag och hon fick sin OK-stämpel i rumpan. Hon väger nu 9840 gram och är 71 cm lång. Den lilla donnan har bara sovit 2x30 minuter idag men hon har ändå varit på väldigt gott humör hela dagen och verkade inte alls trött när hon skulle gå och lägga sig. Dessutom tycker jag mig nu skymta en ny liten tand, nu i överkäken, så det finns hopp om att hon inte kommer att förbli nästan tandalös.
Flemming tog ledigt idag på eftermiddagen för att ta barnen när jag var på intervjun så han och Jonathan har varit ute i trädgården hela eftermiddagen och Jonathan ville inte gå in i kväll när det var dags att äta middag.

Och visst ser han väl ut att njuta av det fantastiska vädret. Eftermiddagskaffet drack vi på altanen i solens sken och konstaterade att vi behöver verkligen köpa någon form av solskydd dit ut i år så det blir en tur till IKEA tillsammans med min mamma på söndag.
Nu är det dags att ta tag i berget av tvätt innan det är dags att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback