Jag har det i mig

Den norska regeringen har startat en kampanj på TV och internet för att få fler att söka lärarutbildningen. Kanske är det Norge man ska flytta till för att få jobb ;) I vilket fall som så kunde man göra ett test för att se om man passar som lärare. Resultatet som jag fick var att jag hade det i mig, att jag skulle passa som lärare och det får man ju tacka för med tanke på alla år som man har lagt på utbildningen :D Testet finns här för den nyfikne http://www.hardudetideg.no/test

Igår började jag klippa bort buskar och annat som har vuxit upp i häcken. Tråkigt för det är nästan det enda gröna som vi har i häcken på vår sida. Grannens sida är fortfarande grön och fin medan vår ser rent ut sagt för jävlig ut. VI ska väl diskutera häckens framtid med grannarna här nu framöver men i ärlighetens namn så har den väl inte någon särskilt hög prioritet hos någon av oss.

Eftermiddagen tillbringade vi sedan på en lekplats eftersom öppna förskolans utedagar drog igång igen. Lite blåsigt men ändå skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback