IKEA, kexchoklad och nätmammafika

I söndags packade jag in ungarna i bilen och styrde kosan mot Söderåkra där vi plockade upp mamma och sedan fortsatte till IKEA och Kalmar. Vi skulle nämligen inhandla hissgardiner till altanen. Solen blir väldigt skarp därinne så vi behöver ha lite solskydd. Efter midsommar kommer dessutom våra nya fönster till altanen så då kommer det att bli riktigt bra därute tror jag. Vi hann även med att besöka Blomsterlandet och ytterligare någon affär innan vi körde tillbaka till Söderåkra igen och fikade lite. Jennie och Hugo kom dit en stund också och Jonathan och Hugo var med morfar ute i trädgården och eldade lite skräp medans mamma, jag och syrran planerade lite för påskmiddagen som kommer att ätas hos syrran i år.

Igår måndag var det dags för en nätmammafika igen. Innan vi körde ut till Emmerly så var vi inom affären och inhandlade lite grönsaker. Jonathan körde en liten barnkundvagn och nästan framme vid kassan så stannar ungen plötsligt och står och sneglar på en hylla. När han sen tror att jag inte ser det så nappar han åt sig en kexchoklad som han slänger ned i vagnen. Jag tror ärligt talat inte att han vet vad det var han stoppade i vagnen för han har aldrig fått en kexchoklad av mig. Däremot vet jag att de får godis på dagis när någon fyller år vilket jag tycker är ett ofog, men han kan ju ha fått kexchoklad där eller så var det bara de röda och gula färgerna som lockade. I vilket fall som så vägrade hans elaka mamma att köpa kexchoklad till honom och han protesterade faktiskt inte när jag lade tillbaka den på hyllan.

Nätmammafikan var precis lika trevlig som vanligt och vi har alltid mycket att prata om och ljudnivån blir ju därefter. Det är ju inte så konstigt när alla vill göra sig hörda, även barnen. Men jösses vad stora våra bebisar börjar att bli. Några av dem har nu fyllt 1 år och några har börjat gå.

Jonathan har idag fått en ny gunga och han har varit ute ganska mycket och inte sovit någon middag så ikväll vid maten så satt han nästan och somnade vid bordet. Hanna var inte svårt att få till att somna heller. Hon håller förresten på att öva in ett nytt partytrick:

Nya gungan

En trött Jonathan

Hannas partytrick - kolla in foten.

Inatt ska jag dela säng med min son istället för min man för den sistnämnde ska upp i ottan för att ta flyget upp till Stockholm över dagen så de byter helt enkelt sovrum i förhoppningen att Jonathan inte ska vakna när Flemming stiger upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback