Idag för 3 år sedan

Idag för 3 år sedan var det fredag och vädret var så där lite lagom grått och halvtrist och jag var gravid i 3-4 månaden. På fredagar jobbade jag bara mellan 8-10 men just den här fredagen satt jag kvar en timme extra innan jag smög ner på toaletterna längst ner i byggnaden och bytte kläder. Sen skyndade jag mig ut tll Flemming som satt utanför i bilen och väntade. Vi körde in till centrala Karlskrona och mötte upp våra vänner Johnny och Monika. Sen begav vi oss till tingshuset där Flemming och jag sedan blev man och hustru. Att detta skulle ske visste endast Monika och Johnny om eftersom vi hade bett dem vara våra vittnen.
När vi klev ut på tinghustrappan så sprack det upp i fullt solsken och vädret blev fantastiskt. Vi gick ner till marinmuseét där vi åt middag ihop och sedan gick vi en promenad innan vi skiljdes åt. Dagen blev precis som vi ville, utan en massa stohej.
En vecka senare kom familj och släkt hit för att fira min 30-årsdag, eller det var vad de trodde. Gissa om det var flera hakor som ramlade när Flemming berättade att jag hade gjort honom den äran att bli hans hustru. Som tur var blev det inga sura miner för att ingen fick vara med vid själva vigseln.
Nu sitter vi alltså här, tre år äldre och två barn rikare och jag vill inte byta bort mitt liv för en sekund. Flemming, jag älskar dig!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis på bröllopsdagen!

/Emmerly

2009-04-28 @ 15:35:27
Postat av: Lisa

Stort grattis på bröllopsdagen!! kram

2009-04-28 @ 15:39:51
Postat av: Krogh

Emmerly och Lisa:

Tackar tackar, vi ska snart avnjuta en trerätters middag här hemma, måste bara fixa lite mat först ;)

Postat av: Violas mamma

Grattis på bröllopsdagen! Hoppas stort att få se en bild på er sen. Och hoppas maten smakar!

2009-04-28 @ 19:56:10
Postat av: Helené

Gratulerar!!! :D

2009-04-29 @ 11:08:58
Postat av: Anonym

Kikar in är med karlskrona bo=

2009-04-29 @ 17:04:13
URL: http://sandram.webblogg.se/
Postat av: fru Svensson

Instämmer i grattiskören, fast en dag för sent! Och passar på att tacka för den MYCKET välgörande promenaden med efterförljande te! Kram kram

2009-04-29 @ 19:27:53
Postat av: Krogh

Helené & fru Svensson:

Jag tackar och bockar :)

2009-04-30 @ 11:19:05
URL: http://krogh.blogg.se/
Postat av: Violas mamma

Nu har jag sett bilden! Fick dock ta explorer till min hjälp för jag hittade inget arkiv!



Så fina ni var!



kram

2009-05-26 @ 20:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback