Hemma från Blåkulla

Nu är man så hemma från Blåkulla igen och har hunnit vila upp sig lite efter gårdagens brakfest. Men resandet var en pärs i år måste jag erkänna. Jag börjar bli lite för gammal för att kuska fram på ett kvastskaft. Dessutom hade min gamla kvast rostat ihop så jag blev tvungen att införskaffa en ny. Var inne på byggaffäreni onsdags och köpte budgetvarianten, men det skulle jag inte ha gjort. Jag har sådan spetor i baken att det kommer ta maken en vecka att plocka ut allihop. Till nästa år måste jag skaffa en bred sadel och montera på skrället och en pakethållare också.
Filnamn: j0413704.wmf Nyckelord: firanden, fladdermöss, flyga ... Filstorlek: 130 kB

Nåväl, konstaterade i torsdagsmorgon att jag ju inte äger någon svart katt och helt plötsligt var grannskapets alla svarta katter som bortblåsta. Så jag högg tag i grannens röda hankatt som kom strosande intet ont anande på planket på baksidan av huset och surrade fast den på kvastskaftet så gott jag kunde. Jag hoppas att grannen inte kommer att sakna sin katt alltför mycket för jag råkade visst tappa bort den någon gång under natten. Efter en hel natts festande skulle jag sedan bege mig hemåt igen men det hade nog blivit lite för mycket kranvatten så jag flög vilse över Öland någonstans och i en luftgrop över Kalmarsund tappade jag sedan espressomaskinen (ja man är väl modern) så därför måste det monteras pakethållare på kvasten till nästa år så inte den olyckan händer igen. Jag får väl medge att en kopparkittel är lättare att bara hänga på än en espressomaskin men kokkaffe är ju inget gott ;)

När jag så äntligen kom in över Blekinge igen så rasade växellådan så jag kraschlandade i Brömsebro och fick ringa efter en taxi för att ta mig hem. Taxichauffören såg något frågande ut över min klädsel i den tidiga timmen, men körde snäll hem mig så att jag kunde släpa min leabrutna kropp i säng någon timme innan Jonathan kom inramlandes i sovrummet och började hoppa i sängen.

Så mina vänner, kvastar ska väljas med omsorg och se till att surra fast både espressomaskin och kattskrälle ordentligt för man vet aldrig vad som kan hända på skärtorsdagens natt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha ha ha...vilken härlig summering av natten:-)

2009-04-14 @ 19:09:40
Postat av: Anonym

Som vanligt lär jag mig int...det var jag som skrev föregående kommentar/Bebbabus

2009-04-14 @ 19:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback