Fika i skogen

Igår var jag äntligen iväg och klippte mig så att det blir någon ordning på skatboet införDanmarksresan. Under tiden var barnen hemma hos syrran och kusinerna. Tack Jennie för hjälpen! Sen körde vi förbi mina föräldrar där vi fick lite pärlhyacinter, gullvivor och kärleksört som jag har planterat i rabatten som jag grävde fram runt plommonträdet igår kväll. När vi körde hem körde vi ner till hamnen i Bergkvara för att se om det hade kommit några båtar i vattnet än men de var lätträknade. Däremot tog jag ett foto av Garpens fyr eftersom jag tyckte att ljuset var lite speciellt. Jag och min familj har faktiskt tillbringat en hel veckan för många år sedan ute på denna lilla ö. Det jag tydligast kommer ihåg är hur jobbigt det var att komma hem till samhället igen och det var sånt oväsen för folk klippte gräset till både höger och vänster.

Idag har jag och barnen varit uppe på elljusspåret och gått. Jonathan orkade nästan en kilometer innan han ville åka vagn. Vi hade med oss lite fika som vi avnjöt på en stenhäll i solen och det var så skönt där. Annars så har det blåst ganska mycket idag.
 
I övrigt har det väl inte hänt så mycket här. Flemming åkte iväg för att träna men när han kom bort dit så var det stängt pga att det ju är valborgsmässoafton idag och en hel del andra människor är iväg på diverse fester och picnicar. Tyvärr är det ju en hel del både vuxna och ungdomar som kommer att supa sig redlösa ikväll också. Så brukar det ju vara på valborgsmässoafton och det blir väl kanske inte heller bättre när vädret är så fint som det är.
Jag hade tidigare i veckan en fundering på om jag skulle ha tagit med Jonathan bort till majbrasan, men eftersom det råder eldningsförbud i Blekinge pga att det är så torrt i markerna så blev det ingen brasa. Om de sjunger in våren uppe på kvarnberget i alla fall vet jag faktiskt inte.

Här kommer förresten en bild på presenten som jag fick av Flemming på vår bröllopsdag. Det är glas som jag har gått och tittat på i second handbutiken här i Jämjö ett bra tag men inte köpt. Av ojämnheten i storlek och form drar jag slutsatsen att de nog är handblåsta. Han kommer att få en vinranka utav mig när vi har bestämt hur och var vi ska ha den.


Nu ska jag ner i källaren och se om jag kan sparka igång den gamla datorn och få fram ett foto som utlovat i ett tidigare inlägg.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad skönt med en klippning, det hade fru Hjelm också behövt! Jag kan knappt borsta mitt risiga hår för det är så slitet..... Fina bilder som vanligt och en stundande resa till Danmar låter inte fel! Hoppas vi ses på fika i veckan kram

2009-05-03 @ 19:35:48
Postat av: Violas mamma

Kunde du sparka igång datorn? :-)

2009-05-08 @ 21:13:27
Postat av: Krogh

Ja om du tittar under inlägget idag för tre år sedan så hittar du en bild :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback