Du luktar stink

Imorse kom Jonathan instudsande i sovrummet innan jag hade stigit upp och jag frågade honom om jag kunde få en kram. Nej säger ungen då - du luktar stink. Ja där fick jag - okej att man inte luktar hallon på morgonen, men det har inte Jonathan verkat bry sig om tidigare men nu gör han alltså det.

Hanna och jag har roat oss med inhandling av mat idag - usch vad pengar det gick :( Att mat ska vara så dyrt. Nu håller visserligen ICA på att sänka priserna på hundratals varor enligt reklamen, men det mesta är väl sådant som vi ändå inte köper...
Resten av förmiddagen spenderades sedan på öppna förskolan där Jonathan och jag pysslade ihop ett kort till faster Kirsten. Ja man har ju ingen utbildning på korttillverkning och med assistans av Jonathan så blev det som det blev. Men det är ju tanken som räknas. Nu håller vi bara tummarna för att det ska komma fram till Danmark tills imorgon.

Idag lyckades jag förresten övertyga maken om att följa med ner till Nättraby för att se om det hade kommit in några byxor som passade Jonathan på second handbutiken. Men typiskt nog så var det stängt på grund av sjukdom idag. Maken han njuter förresten av sin träningsverk idag och jag tycker inte ett dugg synd om honom. Själv har jag varit ute och grävt vidare i trädgårdslandet så vem vet, kanske har även jag träningsvärk imorgon ;)

Så här såg förresten Jonathan ut häromdagen när han hade varit ute större delen av dagen. Men det sägs ju att skitiga barn är lyckliga barn ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback