veckohandling, bvc-grupp och en grinolle

Ja maken fick spendera ytterligare en natt på gästsängen inne hos Jonathan. Hos oss har vi uppdelningen att jag tar Hanna på nätterna och Flemming tar Jonathan. Man brukar ju säga att allra helst mammor brukar vakna lätt på nätterna när barnen låter, men inte jag. Jag hör aldrig Jonathan och för det mesta märker jag aldrig när Flemmign lämnar sängen. Men å andra sidan så reagerar Flemming inte heller på Hanna, så här kan man ju snacka om att vi har selektiv hörsel Laughing

Flemming var ju ledig idag så jag och Hanna passade på att veckohandla och sen åkte vi hem och och lämpade av varorna och sen gick vi till BVC där vår föräldragrupp startade idag. Det visade sig att vi bara var tre stycken i gruppen. Men det kan ju också ha sina fördelar då man pratar på ett annat sätt med varandra än när gruppen kanske består av tio personer. De andra två verkade trevliga i alla fall. Nästa träff  är om en månad.
Jag passade även på att väga Hanna och hon väger nu 6180 gr. Storebror vägde vid samma ålder 6575gr så lite skillnad är det ju på dem.

Jonathans koppor i rumpan och i ansiktet, som var de första som kom, börjar att se allt bättre ut nu, men han har fortfarande koppor med vätska i. Idag har han varit en riktig grinolle. Han har brutit ihop och tjurat för allt och inget. Måtte han vara på bättre humör imorgon.

Dagens bild är på Hanna i barnstolen. Hon är jättenöjd när hon får sitta där när vi äter middag. Det ska bli spännande att se om hon är lika intresserad av mat som storebror när det blir dags för smakportioner. Men om hon är dotter till Flemming och mig så borde hon vara det
Wink.

Kommentarer
Postat av: Fina Matildas mamma

Här har jag fortfarande inte fått börja föräldrargrupp. Lite irriterad börjar jag bli


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback