Störd tupplur och hemgjord müsli

När Jonathan var hos dagmamman idag passade jag på att göra lite müsli igen. Jag tycker att den man gör själv blir mycket godare än den man köper. Dessutom blir det mindre socker i den hemgjorda.


Efter lunchen la jag mig tillsammans med båda barnen för en tupplur. Vi hade alla lagom somnat när jag hör hur det bankar på ytterdörren. Utanför står två äldre damer som vill prata om vad de egentligen står i bibeln. Jag som inte alls är troende försöker säga att jag inte är intresserad samtidigt som jag står med ett öga mot sovrummet och bara väntar på att Jonathan ska komma ut. Damen påpekar att det ju handlar om vår framtid och våra medmänniskor med mera. Till slut häver jag ur mig att tyvärr har jag inte tid och i samma sekund så kommer Jonathan mycket riktigt utstapplande. Damerna ger sig i alla fall och jag lyckas få Jonathan till att soman om. Sen dröjer det kanske en kvart så backar en lastbil ner på gatan och då bara måste ju hundarna skälla varpå Jonathans huvud lyfter från kudden igen. Men även denna gång får jag honom att somna om. Han fick slutligen sova ett tag men jag lyckades inte somna för när han väl sov så ville lillasyster äta och äta och äta.
Eftermiddagen spenderade vi sedan i trädgården där vi lekte i sandlådan och gungade. Dock gungade jag inte i 50 minuter som Flemming gjorde igår.
Imorgon är det dags för Hanna att få sin första vaccination.

Kommentarer
Postat av: Fina Matildas mamma

Det är så typiskt, så fort de somnar så ringer telefonen eller hunden skäller. Här räcker det att Wiggo skakar sig för att Matilda ska vakna om hon precis har somnat. Lycka till i morgon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback