Smakportion och ny dagbarnvårdare

Igår lämnade jag Jonathan på Tallkotten på morgonen och sedan följde han med sin nya dagbarnvårdare hem så jag fick hämta honom där. Det hade gått jättebra sa hon. Han hade följt med så fint och hållt i vagnen när de gick och väl hemma så hade han följt med ner i lekrummet och satt igång och leka med leksakerna och de andra barnen. När jag kom så ville han inte följa med hem. Det var ju roligt med alla nya leksaker.
Den här dagbarnvårdaren ska han nu ha fram till mars ungefär då hon går i pension och han får komma till ytterligare en ny. Det är tur att vår kille är så social och trygg med detta bytande av dagbarnvårdare.

Hanna har idag fått sin allra första smakportion. Det blev havregröt och hon öppnade munnen så fint när skeden kom. Visst verkade hon väl fundera lite på vad det var som kom i munnen och det mesta hamnade nog utanför till slut men hon var absolut intresserad. Så det blir en ny portion imorgon. Jonathan var lite intresserad av vad hon fick så han fick smaka när han hade ätit upp sin middag och jag trodde ungen skulle spy. Han hann inte mer än få en en liten sked gröt i munnen förrän man såg hur det vände sig på den stackarn. Jag tror inte att han kommer att vilja smaka hennes gröt fler gånger i alla fall. Jonathan älskar ändå gröt i alla dess former men inte denna.



Flemming håller just nu på att skruva ihop Jonathans födelsedagspresent nere i källaren. Han kommer få en stor tramptraktor. Imorgon kommer kalaset att hållas och det ska bli spännande att se Jonathans min när han får sin present.

Kommentarer
Postat av: Fina Matildas mamma

Vad tyckte du själv om gröten? Du vet väl att man ska smaka all mat man ge till de små, hahaha!

Postat av: sara

Vad stor lilltjejen blivit! Tiden går fort..

Hoppas kalaset gick bra igår..

2008-09-28 @ 13:40:59
URL: http://viggolino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback