Skåp och nyklippt gräsmatta

Oh vi fick faktiskt sovmorgon till 07.15 idag Shocked men det berodde nog främst på att stackars Flemming låg som en kanelbulle i Jonathans juniorsäng (enligt egen utsago).
På förmiddagen var vi uppe hos en kompis till min syster och hämtade ett skåp som vi hade köpt. Detta står nu så fint på altanen som Flemming har slitit så hårt med. Han har bytt golv och tak, isolerat och panelat och så har vi flyttat ut kaminen ut dit. Förhoppningen är att vi ska kunna sitta därute i julhelgen. Det ska bli spännande att se om det går.
Eftermiddagen ägnades sedan åt gräsklippning och gungning. Jonathan följer efter Flemming med sin lilla skottkärra och gör precis som pappa gör med gräsklipparen.


Jag passade på att fotografera mina fåglar i voljären. Jag har nu 6 undulater och 2 nymfkakaduor i den. Den ena nymfkakaduan chockade mig imorse med att äntligen ha lyckats ta sig ut hur fågelhuset för egen maskin. Nere vid golvet på fågelhuset finns nämligen ett inflygningshål. Detta lärde sig den andra nymfen att använda för ett bra tag sen, men inte den andra. Imorse hade den dock hittat ut själv. Men den tog sig inte in själv i kväll. Men men, Rom byggdes ju inte på en dag. Här kommer några foton på fåglarna:
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback