Regn, lera och sand

Lagom till jag hade klätt på båda barnen idag och skulle rulla ut vagnen så upptäcker jag att det duggregnar så då tappade jag ju lusten att gå ut och tur var väl det för när jag stängde ytterdörren om oss så öppnade sig himlen.
Jonathan fick istället sysselsätta sig med lite lera vilket resulterade i lera över en stor del av golvet.

Någon timme senare hade det slutat regna så jag tog hela cirkusen med mig ut och gick en runda. En liten stund efter vi hade kommit innaför dörren igen så öppnade sig himlen åter. Ibalnd har man helt enkelt tur.

Eftermiddagen spenderades sedan i sandlådan där jag bygger hus och broar och gör fina bilar med hjälp av formar och Jonathan förstör allt fortare än jag hinner skapa. Lite tråkigt men han har jätteroligt i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Fia



Haha ja visst är det tråkigt när barnen "förstör" ens egna lek. Jag är likadan haha. Där glömmer man bort lite att man är vuxen :).



Då får vi hoppas att dessa dagarna går snabbt. Är det 21 dagar från Jonathan fick koppor då?

Postat av: Ella

Det där med lera över golvet..det känner jag igen.

2008-09-17 @ 21:39:52
URL: http://www.metrobloggen.se/Engdahl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback