Kalas

Gårdagens kalas gick bra förutom att jag är så snurrig och glömsk. I fredags stod jag och gjorde tårtbottnar och tårtfyllning och lade emellan tårtan bara för att på lördag morgon konstatera att jag inte ville bjuda på tårtan. Jag blev inte nöjd med bottnarna. Så det blev plommonpaj istället och det gick det med. Sen skulle jag göra tacopaj och på den skulle det vara ett lager med creme fraiche, men det glömde naturligtvis jag så det fick vi ha som sås bredvid, men det gick det med. Jag börjar bli så trött på mig själv och min tankspriddhet och klumpighet.

Jonathan blev i alla fall väldigt glad över sin traktor. Fast han är nästan lite för kort i rocken för den än, men då får hans föräldrar lite motion när vi puttar runt honom på gräsmattan. Kusin Hugo som är 5 månader äldre blev nog lite avunsjuk för vid ett tillfälle slogs de nästan om vem som skulle sitta på traktorn.


Så här fin var Hanna i klänning:


Vi kunde sitta hela kvällen på altanen och det blev så pass varmt att vi fick öppna fönstrena lite - skönt!

Idag har Hanna fått sin andra smakportion av gröt och hon gapar som en fågelunge och vill ha mer. Smakportioner på ½-1 tesked är ingenting för våra barn. Jag bara hoppas att det fortsätter lika bra med annan mat.

Tyvärr har vi också drabbats av manfall i voljären. Den fågel som jag var mest förjust i färgen på, hittade jag död i huset i eftermiddags. Tråkigt, men det är ju sånt som händer när man har djur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback