Ja må han leva!

Jahapp då har vi en tvååring i huset då. Tänk att det redan är två år sedan han föddes och att man har hunnit gå igenom en förlossning till sedan dess.
För ovanlighetens skulle så sov faktiskt Jonathan när vi steg upp i morse så vi kunde gå in med paket och sjunga lite för honom. Han var lite svårväckt men när han hörde att han skulle få paket så vaknade han fort. Han fick tre nya böcker idag utav oss och av farmor och farfar. Farmor och farfar firade honom egentligen redan i juli när de var här och hälsade på och vi ska fira honom lite mer på lördag då min sida av familjen kommer på kalas. Med posten kom sedan en cd med danska barnsånger från faster. Den har spelats på hög volym här i eftermiddag.




Till middag idag serverades fiskpinnar som Jonathan gillar väldigt mycket men som vi har väldigt sällan. Till det hade vi massor av grönsaker som han åt med god aptit. Jag är ganska envis av mig när det gäller maten. Även om det är något som Jonathan inte äter så lägger jag det på tallriken och vill han inte ha det så lämnar han det bara så får hundarna istället. Igår var första gången som han åt rivna morötter och det har han sedan ätit idag också. Trägen vinner!
Hanna var så trött när vi skulle äta middag att hon gjorde en riktig klassiker och somnade i matstolen. Batterierna tog helt enkelt slut.


Men när mamma sa att nu blir det efterrätt då for huvudet på Hanna upp med ett ryck och hon var helt plötsligt klarvaken. Min dotter eller?
Laughing Hon reagerar på ordet efterrätt innan hon ens har börjat med smakportioner.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha ha Ha....hon reagerar på ordet efterrätt innan hon har smakat det !! Hon är verkligen tjej, jag tror sötbegäret ligger i de kvinnliga generna. Jag min mamma, min syster och definitivt Ellie är helt galna i choklad! STort Grattis till storebror!

2008-09-23 @ 21:20:13
Postat av: Fina Matildas mamma

haha, det är ju då det goda kommer!

Postat av: Violas mamma

Grattis Jonathan! Tänk vad tiden går fort!



Vad blev det för efterätt, jag blir ju nyfiken nu ju när Hanna blev så exalterad!

2008-09-24 @ 08:09:10
Postat av: Violas mamma

Åhh.. det lät ju hur smaskigt som helst! Hade jag lätt kunnat äta ett par portioner av! hihi

2008-09-24 @ 09:20:32
Postat av: Fia

Haha vilken sötnos! Ja båda två såklart :).



Jadu tonårstiden, den vågar jag knappt tänka på :). Tur det är ett par år till haha.



2008-09-24 @ 09:27:08
URL: http://fiansess.blogg.se/
Postat av: ellabellabus

du har en nominering på min blogg!

2008-09-24 @ 14:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback