Gräsänka

Vädret imorse var fantastiskt när vi skulle gå till dagmamman. Det regnade ganska ordentligt inatt så allt var fortfarande täckt av vattendroppar och solen glittrade i dessa. Jag passade på att ta med mig kameran när vi gick och de här bilderna blev det:
      

När jag hämtade Jonathan på Tallkotten idag så möttes jag av en grabb i väldigt rutiga byxor. Han hade lagt ett lass i blöjan som visst hade läckt ut i både byxor och regnbyxor. Jag hade tydligen missat att lägga i ett par extra byxor i hans väska så han hade fått låna ett par. Men de passade perfekt till hans begagnade jacka från typ tidigt 90-tal.;-)
Vi fortsatte från Tallkotten till affären där Jonathan var kanonduktig och hjälpte mig att handla. Han drog korgen och stoppade ner varor i den och när vi kom fram till kassan hjälpte han mig med att plocka upp varorna ur korgen och sedan körde han den stora kundvagnen med Hanna i. När vi kom ut till bilen så klämde sig den stackaren på handtaget på bildörren och då blev det en del gråt och tandagnissel.
Han var så trött när vi kom hem att jag lade honom för middagsluren utan att ge honom lunch först. Den gick dock ner fort när han vaknade för då var han riktig hungrig.
I eftermiddag hann vi också med att klippa gräsmattan medan Hanna sov i vagnen. Men liksom förra gången jag försökte klippa så bröt Jonathan ihop för att jag inte ville gunga honom när han ville. Tur att våra närmsta grannar också har barn annars hade de väl trott att man höll på att misshandla honom. Så det var bara till att gunga när gräsmattan var klar. Tur man är kvinna för då vaknade Hanna också så jag fick rulla vagnen samtidigt som jag gungade storebror.

Nu sover båda barnen. Men det tog gott och väl en timme att få dem att sova. Jonathan sover i pappas säng så att jag slipper springa som ett skållat troll inatt eftersom pappa som vanligtvis har Jonathan på nätterna är i Belgien. Förhoppningsvis så kommer Hanna inte väcka honom när hon vill ha mat. Det ska ju också bli väldigt intressant att se hur dags de båda har tänkt stiga upp imorgon.

Nu ska jag hänga upp lite tvätt och sedan fortsätta titta på folk som gör bort sig i Idol.

Kommentarer
Postat av: Emmerly

Aha nu hittade jag din blogg! Jag ska försöka hålla lite koll på vad ni sysslar med... Vi fikade ju i onsdags (när du inte kunde vara med p g a de underbara dagistiderna) och då insåg jag att vi inte sett varandra på ett bra tag! Hoppas du och jag + resten av forumsmammorna kan fika snart! Ellie är superryslig huligan och hon slet sönder sina glasögon igår... Jag hoppas lillebror blir lite lugnare än hon när han växer upp.

2008-09-04 @ 23:06:22
Postat av: Fina Matildas mamma

Vilka fina bilder du tar. Vad har du för kamera?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback