Fler koppor...

Det gör så ont i mammahjärtat när Jonathan nu inte kan somna för klådan trots att han är så trött. Han ligger tilsammans med pappa och gråter till och från. Helst vill han att man ska ligga och klia honom där det kliar som mest.
Han har ändå varit på hyfsat gott humör idag och han lekte med grannflickan som var på besök i eftermiddags i hopp om att hon skulle bli smittad. När de gick hem tog vi tempen på honom bara för att ha lite koll på hur han låg och det visade sig att han 40.1 så vi gav honom en omgång ipren. Men det hela slutade med att han kräktes ner hela badrummet, antagligen just på grund av den höga febern. Jag fasar för hur den här natten ska bli. Visserligen är det Flemming som kommer att ta största smällen eftersom jag har Hanna och sedan måste ha dem imorgon när Flemming är på jobbet.

Nu kom Flemming och Jonathan ut från rummet eftersom det inte verkar gå att få honom till att somna. Förhoppningen nu är att han ska bli lite distraherad av TV:n från klådan så att han somnar där. Jag är inte religiös men nu är det nästan att jag ber till högre makter att lilla Hanna ska slippa det den här omgången.


vattkoppor och lite gröt...

Kommentarer
Postat av: Fina Matildas mamma

Men usch vad jobbigt det låter. Stackars barn!

Postat av: ellabellabus

Nej, men fy vad jag lidder med stackars J!!!Förstår att det är jobbigt för och hoppas verkligen att han får sova och att ni alla ska bli bättre. Hoppas innerligt att Lilla H slipper pärsen nu! kram på er!

2008-09-08 @ 15:01:24
URL: http://ellabellabusa.blogg.se/?tmp=07074038

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback