Totalhaveri

I morse hände det som vi har gått och väntat på i närmare ett års tid nu. Tvättmaskinen havererade totalt, så pass att jordfelsbrytaren slog ut. Så det var bara att bege sig in till stan och köpa en ny, för tvättmaskin klarar man sig ju inte utan. Men visst, jag har ju inte behövt ta hand om den delen av tvätten idag för Flemming har lekt med den nya maskinen så det finns väl inte ett otvättat plagg i hela huset, bara en hög med tvätt som ska vikas och läggas undan och det faller tydligen på hustruns lott det ;-).

I övrigt är det väl lugna gatan här. Flemming är frisk från sin förkylning, Jonathan snorar fortfarande och Hanna snorar lite grann. Jag hade ont i halsen imorse men det har försvunnit under dagen så det var väl bara jag som hade snarkat för mycket under natten. Jag drar enligt Flemming riktiga timmerstockar om nätterna. Jaja man blir som dem man umgås med säger jag då. Jonathan sov riktigt bra natten till idag. Flemming behövde bara gå in dit en endaste gång så vi har väl fått ordentligt med sömn inatt med tanke på att klockan 20.30 i går kväll hade vi redan ramlat i säng. Men Jonathan är ju uppe redan innan fem på morgnarna så då får man lägga sig tidigt. Igår morse kom han utramlandes ur rummet redan vid 4 och gick och satte på TV:n men där gick gränsen. Flemming gick in och lade sig med honom och det tog en halvtimme så hade han somnat om igen.

Imorgon får vi danskar på besök här. En gammal lumparkompis till Flemming som har sommarstuga i småland kommer hit med sin familj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback